als een konijn in de lucht! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur Edens - WaarBenJij.nu als een konijn in de lucht! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur Edens - WaarBenJij.nu

als een konijn in de lucht!

Door: Fleura

Blijf op de hoogte en volg Fleur

06 Februari 2008 | Australië, Sydney

Anjang! Talgienee?
Jaja, behalve (hard)werken en feesten leer ik hier ook nog eens koreaans. het spreekt denk ik voor zich wat dit betekend ;)
Zo, dat is een tijdje geleden dat ik op deze site ben geweest! ben erg druk met van alles en nog wat, maar ik heb nu de tijd genomen om jullie eens even up te daten! ;)
Oke, laat me even denken, het is alweer een poosje geleden.

het is ongeveer zo'n 4 weken geleden dat ik naar Lindeman island ben gevlogen om te werken bij Club med als bediende in het restaurant. toen ik aankwam keek ik mijn ogen uit, het is erg mooi hier. de witsundays zijn zo'n 74 eilanden bij elkaar en een helderblauwe zee, wow!
het resort is een leuk/gezellig resort. het ligt precies op een punt van een eiland, ik zal de foto's nog uploaden!
toen ik aankwam ben ik meteen die avond naar de resort"disco" gegaan met Ashley
(zuid-korea, en mijn lerares ) en met Sarah ( australie). kdenk dat die haakjes van disco wel genoeg zeggen, maar het is toch leuk om dan even die heupjes te schudden zullen we maar zeggen.
Ik zat eerst in een kamer met Chloe
(zuid-korea ) maar toen Lisa! hier aankwam, zijn we samen op een kamer gaan zitten. ons eigen huisje! bed,koelkast,kast,badkamer,wc alles erbij in. vrij goed voor mekaar dus!

het werken is vrij zwaar. je werkt 2 weken, en dan heb je 3 dagen vrij in die 2 weken. aangezien ik hier midden in een fortnight ( 2 weken periode ) aankwam, heb ik echt 14 dagen moeten werken tot ik 1 dagje vrij had! maar goed, daar word je hard van he :)
Je hebt verschillende shifts, zo werk je soms met ontbijt en lunch. soms met lunch en diner, soms met ontbijt en dinner. het meeste wat wij doen is eigenlijk tafels dekken en opruimen. maar ook wijn openen, mensen naar hun tafel begeleiden etc. hoort er soms bij. maar ook het afwassen in de keuken ;) wat altijd erg gezellig is met de muziek op zijn hardst.
het is leuk om de gasten te ontmoeten, zo heb i kmensen ontmoet uit sint katelijne waver, goh, waar kennen we dat plaatsje toch van? ( uitwisseling, 3e klas ) hihihi gniffel..
per dag werk je zo'n 8/10 uur, en daarna ga je meestal hangen bij de bar en drinken. ik verbaas me erover hoeveel australiers drinken. en na de bar, natuurlijk de disco in ;) dat is vanzelfsprekend. het is hee lerg gezellig op het eiland. er zijn heel veel leuke mensen, van verschillende nationaliteiten en het is er altijd en altijd gezellig! ook op het werk is het ook wel gniffelen.
word vrienden met de chefs en je mag zo de vriezer in en een brownie eten!

Ik heb een erg drukke week gehad hier.
ik heb elke dag gewerkt, en bovendien was er op dinsdag een seventies party. verkleedboel en een groot feest.
op vrijdag was Lies jarig, en zij nwe samen naar Airlie beach( hetvasteland ) gegaan en om daar haar verjaardag te vieren! we hebben heerlijk gegeten en gelegen aan de blue lagoon. die avond wezen stappen in airlie, en smorgens vroeg terug om om 11 uur te beginnen.
aangezien wij natuurlijk nog niet moe waren ( hmpf..) was het die dag Australia day! het is dan zoveel jaar geleden dat australie is ontdekt, en het hele eiland en resort stond op zijn kop. ook die avond moesten wij natuurlijk feesten! daar konde nwij niet onderuit. samen met Pilar,Sandra, Ashley, Lisa,AJ, Rene en nog veel meer zijn we toen wezen stappen.
best logisch dat ik mijn komende 2 vrije dagen ging slapen aan het zwembad?

het eten is een buffet bij ons. er is een restaurant waar we ons ontbijt,lunch e navondete nkunnen halen. het eten is erg goed, maar het is gewoon australisch dat het drijft in het vet. mensen eten als ontbijt spaghetti op een brood?
ik pak toch die bruine boterham ..
ook als je moet werken als het ontbijt is, de raarste combinaties kom je tegen.
wel erg grappig om te zien!

Af en toe word het food en beverage team gehuldigd. zoals gister! toen was er een diner rondom het zwembad, en moesten we rondjes lopen door alle tafels heen en werd er geklapt en muziek etc. Sandra voelde zich miss universe ;)
kvond het meer vernederend want ik had de hele avond in de snikhete keuken gestaan.

Ik blijf hier waarschijnlijk werken tot iets van 9 maart. dat is de datum die lisa en ik hebben afgesproken. daarna willen we de kust naar beneden gaan liften, en eerst een 3daagse zeiltrip rond de great barrier reef doen.
we willen verschillende stoppen maken en zo de oostkust zien. daarna eindig ik ongeveer in brisbane, waar ik els dan zie! op stap met els.
verder zijn mijn reisplannen eigenlijk helemaal gewijzigd. kmoet de vlucht nog verplaatsen, maar dat ga ik in deze dagen doen. ik vlieg half juni naar Bangkok, en ga dan samen met Lisa, die daar al is, 3 weken door Maleisie reizen. we gaan zowiezo naar Kuala Lumpur. na die 3 weken gaat Lisa naar huis,en ga ik in mijn eentje 3 weken thailand doen. misschien dat Judith nog komt, maar dat is nog niet zeker. i kkom rond dezelde tijd thuis, namelijk eind juli, maar ik ga dus nog 6 weken azie aandoen!

Oke, om even terug te komen op de titel! prinsesje heeft vandaag GESKYDIVED! boven de witsunday islands. en het was echt geweeeeeeeeeeeeldig! de adrenaline schoot door me lichaam. kheb het samen met Sandra ( Peru) gedaan. het is echt ee nervaring om nooit te vergeten.
de dvd is alleen wat minder sexy, want mijn mond beweegt alle kanten op!
en jaja, we zijn ge nvogels in de lucht, maar we hebben geskydived met onze bunny oren op! het skydive bureau wil de foto's op hun website zetten, van de jumping bunny's. we worden nog is beroemd.
we zijn gesprongen van zo ongeveer 3.5 km hoog!

Zo, dat was me de update wel weer!
Kga zo weer terug naar mijn eilandje in dit heerlijke Australie. zucht!

heel veel liefs van Naughty Flower

( naughty plakken wij hier overal voor. en aangezien club Med frans is, word k hier ook gewoon door iedereen flower genoemd )






  • 06 Februari 2008 - 07:50

    Tante Trui:

    hallo naugthy Flower,
    Wat een verhaal zeg. Volgens mij geniet je met volle teugen. Op Google earth heb ik je eilandje opgezocht. Ziet er vanaf de sateliet heel mooi uit. Zelf zit ik nu in Israel. Ik woon samen met twee Chinese meiden.Zij zijn 30 en 32 jaar en ik hun moeder. Zij zijn de helft van mij, dus al met al een beetje vreemd. Vanavond wordt er bij ons thuis Chinees Nieuwjaar gevierd met 20 man. Ben benieuwd. Lieve Fleur, het ga je goed. Liefs Trui.

  • 06 Februari 2008 - 08:04

    Mama:

    Hoi lieve bunny,
    je snapt natuurlijk wel dat ik vannacht ook gesprongen heb!!! papa hoorde het smsje "I am still alive" :) Wat ben je toch heerlijk aan het genieten. En wat fijn om je verhalen te horen. Als ik straks naar je toe kom, mist oma visser 3 meiden, Trui , Christa en ik zijn alle 3 weg. Vindt ze niets aan, dat snap je wel! Nog even hard werken voor jou en mij en dan begint het leven voor mij in Aussie. Op naar Alice Springs.
    En je Azië - plannen lijken mij ook helemaal te gek.
    Veel liefs van ons allen
    Mama

  • 06 Februari 2008 - 08:43

    Marja:

    JE BENT DE HOTSTE BUNNY DIE OOIT GEJUMPED HEEFT !! echt JEZUS wat een amazing dingen doe jij!!
    werk ze nog eventjes en dan verder rond australie en pfgggggg ook nog azie!
    KICKEEEEEEE !!
    veel plezier, i love youu!

  • 06 Februari 2008 - 09:36

    Wesley:

    Hey fladder
    ik moet het bekennen, ballen heb je wel;)
    zou vast prachtig zijn gweest boven de whitsundays!
    ik heb vandaag een vliegles genomen, heb zelf mogen vliegen boven adelaide voor een uur egt vet:D
    dus de voglende keer zal ik vliegen mag jij eruit springen oke?;)
    maargoed ik hoop dat we elkaar nog ff zien in maart @ the east coast. ff nog een keer partyen, want je gaat niet meer naar bali lees ik.
    anders gaan we zeker nog wel in NL partyen.
    we bellen binnekort wel.
    Veel liefs, wesley

  • 06 Februari 2008 - 10:12

    Maxima:

    Bunny, ooh ik zit weer te genieten hoor:)
    Die nationaliteiten zitten in ieder geval helemaal goed;)! Vet stoer dat je naar Thailand en Maleisie gaat, wel jammer dat je bali mist;)haha:P
    Liefs Max , mis je!!

  • 06 Februari 2008 - 12:06

    Harm:

    Hey fleur,

    Echt leuk wat je daar allemaal doet, met skydiven enzo. In huis is het nog steeds wel wat stil. Ik hoop dat je nog een paar leuke maanden te gemoet gaat.

    Harm

  • 06 Februari 2008 - 20:13

    San!:

    Geweldig fleur!
    die verhalen en de dingen wat je nog allemaal gaat doen!
    Het komt al erg dichtbij dat je mamsie je komt opzoeken, echt tof!
    haha, jij jumpend als een bunny, geweldig om te zien!
    terwijl jij geweldig zit te genieten ben ik druk met mijn afstuderen, haha verschil moet er wezen he darling!
    ik ben trouwens benieuwd of je mijn smsje hebt gelezen!
    ik merk het wel als je weer tijd hebt om mij te krabbelen!
    GRRRRRR wat ben ik jaloers op je schatje!
    beleef nog vele avonturen en denk als je een voetbal ziet nog is aan mij :P haha!
    Hele mega dikke zoen!

  • 06 Februari 2008 - 21:31

    Bollie:

    heerlijk dat je zo geniet flowertje
    haal eruit wat er inzit,ik vind het prachtig dat je je leven zo weet te creëren.
    dat azië aandoen is een heel goed idee
    ik vind het toch wel jammer dat ik niet naar je toe kom.als compensatie ga ik met de jongens naar een voetbalwedstrijd van barcelona en ga ik een visreis maken. maar toch.je zult trouwens ons huis niet meer terug kennen, maar daar weet je misschien al het een en ander van. mama is al voortdurend bezig met haar australiëreis, ze kijkt er erg naar uit. ik wens je nog heelveel plezier en doe nog maar veel ervaring op. het ga je goed, je liefhebbende bollie.


  • 07 Februari 2008 - 23:56

    Gaya:

    Hey poepsiepoelie!

    Oh mijn god je hebt geskydived fleur, ik ben echt zoooo jaloers! En lekker blijven swingen in de resortdisco.
    Wat gaaf dat je naar Azie gaat, dat is echt heel anders denk ik.

    Ik wil je snel weer goed spreken
    Ik mis je

    Veel liefs!

  • 13 Februari 2008 - 12:46

    Hilda:

    Fleurtje,

    Wat ben je toch heerlijk aan het genieten down under. Zo zien wij ook nog es wat van de wereld via jouw foto's en reisverslag. Veel plezier.

    Gr. Hilda

  • 14 Februari 2008 - 01:57

    JUUT:

    WAHAHA ooh fleur wat een top verhaal! Echt die oortjes wapperen ook zo lief naar achteren!! Geweldig dat ze die misschien voor hun site gaan gebruiken. Ik denk btw dat ik wel naar thailand wil, alleen nog ff de vluchten uitzoeken enzo! Tot sneeeel xxx

  • 15 Februari 2008 - 15:08

    Evee:

    Fleurrr!! Super leuk het skydiven! Egt een hot bynny ben jij zeg!! Mijn carnaval als trol was ook leuk;)
    Ik mis je! heel veel liefs Xxx

  • 22 Februari 2008 - 08:24

    Eric:

    Heey Fleur! Sexy foto's van het skydiven hoor ;) Ga je nog naar Nieuw-Zeeland of past dat niet meer in je plannen? Ik ben daar van begin maart tot eind april. Laat maar even weten als je nog gaat!

    Eric

  • 23 Februari 2008 - 12:23

    Ruit:

    HELLEU HELLUU,,,
    jezus eindelijk kan ik reageren op dit bericht.. Me internet thuis in groningen deed raar, dus ik kon er niet op reageren.:O zit nu in harderwijk dus ik grijp gelijk me kans! maar wat zie ik toch een sexy JANS met bunnyoortjes zeg.,.. pfff nait normoaal! Aaaah liefje, ik was vet lang niet in demter geweest.. ging er vorige week weerheen! wat een kut stad is het zonder jou daar zeg! pfff ga er voorlopig mooi niet meer heen! Blij dat je het zo leuk hebt liefje :) dikke kuss voor jou (K)

  • 24 Februari 2008 - 17:33

    Mariet:

    Hoi Fleurie Bunny Sky high:)
    Die foto's alleen al, ze spreken boekdelen!
    Werken, feesten en tussendoor feesten,en werken. Dat op een soort droom/bounty eiland, waar alles is en kan (even bekeken op internet).
    Bevalt het werken je wel, bij deze verwende gasten? Houden zo Fleur, gaat goed met je!

    Veel liefs, en blijf genieten.

  • 02 Maart 2008 - 19:37

    CHRISTA VAN SWET:

    LEUK TE ZIEN DAT JE JE NOG STEEDS AMUSEERT.
    WE VOLGEN ZO AF EN TOE JE BELEVENISSEN IN AUSTRALIE .
    iK WEET HET WE ZIJN ZIJN OUD , MAAR WE VINDEN HET TOCH LEUK DAT JE HET NAAR JE ZIN HEBT.
    jE MOEDER VERHEUGT ZICH OP JULLIE WEERZIEN.
    GR
    TANTE CHRISTA

  • 05 Maart 2008 - 20:51

    OmaV:

    Lieve Fleur,ben je weer helemaal beter van je ziek zijn?Ik hoop natuurlijk van wel Doe voorzichtig met je gezondheid en ik verlang heel erg om je weer te zien Hoewel dit natuurlijk nog wel even kan duren!Hoe zijn je verdere plannen? Ik leef metje mee! Liefs oma Visser

  • 07 Maart 2008 - 16:22

    Anne-Marie:

    He wereldreizend nichtje,
    Je moet je blog wel een beetje up to date houden! Of slachten ze je helemaal af bij Club Med dat je daar geen tijd voor hebt? Ik kan het me haast niet voorstellen.
    Dus kom weer met wat nieuws. Ik ben erg benieuwd hoe het met je is. Vorige week nog met je mams lunchje gedaan en het is wel stil in het Schalkhaarse! En uiteraard verheugt Els zich enorm op haar uitstap naar haar grote dochter. Hou je taai!
    Groeten uit het Terwoldse van AM en kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Een reis door Australie van 9 maanden om nooit te gaan vergeten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 21078

Voorgaande reizen:

12 November 2007 - 15 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: