bruisend 2008 en op naar Witsundays - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur Edens - WaarBenJij.nu bruisend 2008 en op naar Witsundays - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur Edens - WaarBenJij.nu

bruisend 2008 en op naar Witsundays

Door: Fleura

Blijf op de hoogte en volg Fleur

07 Januari 2008 | Australië, Sydney

dag chickies!
ten eerste, om maar even cliche te beginnen, natuurlijk de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! dat het weer een knaljaar mag worden. mijn start was in ieder geval echt ge-wel-dig en onvergetelijk.

Oke, om even bij het begin maar weer te beginnen. ik ben na mijn laatste berichtje nog een poosje in Melbourne gebleven. of naja, een paar dagen ;)
haha, ik heb echt een superleuke kerst gehad. het was wel raar maar toch erg leuk. zo bestond mijn eerste kerstdag uit ontbijten, daarna in bed liggen, daarna hardlopen met sophie met de kerstmuts op, en daarna een kerstbrunch in het hostel, en nog wel gratis! wat wil je nog meer? wijntje erbij en het was compleet. daarna zijn we met ze alle in het park gaan liggen en hebben we daar savonds in het park gebarbecued of hoe je dat ook mag schrijven. daarna onze kadootjes uitgepakt in het appartement van de jongens en cocktails gedronken die onze cocktailshaker Simon had gemaakt, wat een party :)
2e kerstdag de heule dag met me kont in het zand gelegen aan het strand. het was dan ook 38 graden, dus veel andere opties zijn er naar mijn idee niet..

we hebben nog wat gelambalt in het melbourne met ze alle, en we zijn als afscheid met ze alle uit eten geweest. het was best raar om weg te gaan uit Melbourne, we waren best gehecht geraakt aa nelkaar. heb er ook wel echte vriendinnetjes aan over gehouden en ik zie ze waarschijnlijk nog wel aan de goldcoast rond eind februari. maar goed, mijn plannen veranderen met de minuut denk ik, dus dat weet je dan ook weer niet zeker.

de 29ste was het dan zover, ik stapte op de bus samen met Minke naar Sydney. Minke ging bij Leonie slapen en ik bij Arientje die hier een appartement heeft. was echt super om haar weer te zien. we zijn meteen die avond uitgeweest met allemaal studenten die arien via via kent en het was echt gezellig! de volgende dag ons de hele dag mentaal en geestelijk voorbereid op 31 december, het moest echt een knalfeest worden!

31 december, 6.30. daar ging die wekker dan van ons! waarom zo vroeg zou je denken? nou, wij gingen bezakt en bepakt op naar de royal botanic gardens. DE place to be als je het vuurwerk goed wil zien. dus wij richting de gardens, stond er al een gigantisch lange rij. om 10 uur zouden de hekken open gaan en zouden ze mensen binnenlaten tot het vol was.
wij zouden geen rugzakreizigers zijn als we niet onze eigen goedkope drank hadden ingeslagen. het deed ons dan ook ontzettende pijn toen we borden zagen met " NO BYO alcohol " geen eigen alcohol dus. nou, dit accepteerde wij natuurlijk totaaaaaaaaaaal niet, dus hebben we de champagne en dergelijke verstopt. ik had een jurkje en een legging aan, en heb de champagne in mijn legging verstopt, met holle rug gelopen, en de fles champagne is de security niet opgevallen. alleen toen die later bijna uit me legging viel was er even paniek maar ook dat is goed gekomen;)
12 uur was dus zowiezo champagne tijd!
aangezien wij natuurlijk als 1 va nde eerst binnen waren zaten wij echt op een superrrrr plek :) PARTY!
met mensen die ik hier kende en die arien hier kende hebben we de hele dag rondgehangen in het park. zooo zeg, wat een sfeer, wat een drukte. zo'n 32.000 mensen en het was echt een festival gevoel. echt puur genieten dus.
om 9 uur was er familievuurwerk dat je kan vergelijken met vuurwerk in Nederland om 12 uur.
ik kan wel een heel verhaal over 12 uur gaan schrijven, maar jullie moeten dat toch gewoon zien. ik zeg 1 woord; onbeschrijvelijk geweldig. ( oke zijn er 2 maar ssssssssssssssssssssssssssst )

na het vuurwerk zijn we nog even naar een bar gegaan en hebben we daar nog wat gedronken met ze alle. de grote clubs waren allemaal zo'n 100 dollar entree dus dat zat er net niet in. aangezien ik al in een paniekfase zit met me geld;)

het is nu alweer 7 januari en i kz it nog steeds in Sydney. heb met arien nog een paar nachten in haar appartement geslapen, waar we uiteindelijk uitgegooid zijn. daarna ware nwe dakloos en waren alle hostels vol, oh neee! moet ik dan toch onder de brug gaan slapen?
nee hoor, geert heeft ons gered! daar mochten we 2 nachtjes slapen.
nu is het wel makkelijk een hostel te vinden dus daar zit i knu dan ook.
ik heb beetje rondgehuppelt met Arien in Sydney. beetjet dingetjes bekijken, terassen, genieten.
Hebben ook nog een poolparty gehad bij leonie een meisje van hier. zij woont in een appartement met zwembad, echt heul fijn! ik ga vanaf woensdag bij haar logeren.

Ik zat vanaf 1 januari in een hele erge paniekfase met mijn geld.heeft me namelijk aardig wat geld gekocht dit nieuwe jaar. hoe we het hier noemen " PANIEK, PANIEK ". dus ik fanatiek op zoek naar werk. en geloof me het heeft echt wat opgeleverd want jullie kleine prinsesje vliegt vrijdag naar de Witsunday Islands! dat zijn de tropische eilanden aan de kust van Australie. stel je maar echte bounty eilanden voor ;)
en gaat daar werken op Club Med Lindeman's Island Resort. een vijf sterren resort midden in de witsunday islands!
Kben daar food & beverage assistent. eigenlijk weet ik niet zo heel goed wat ze hier mee bedoelen maar ik denk dat ik gewoon een beetje moet rondbedienen.
het zal wel zwaar worden, 11 dagen werken, 88 uur maken, en da n3 dagen vrij. da nweer 11 dagen werken etc.
maar goed, gelukkig mag ik in de vrije dagen gebruik maken van de faciliteiten van het resort waaronder een spa, zwembad, windsurfen, snorkelen en noem het maar op. en zit ik in een echt betoverende omgeving! he, wat naar toch he dat werken! hihi ;)

Nou, nu nog even party-en in Sydney een paar dagen en me voorbereiden op de witsundays! ik heb er wel heel erg zin in om daar heen te gaan.

Ohja, ik heb trouwens geen idee of mijn telefoon het doet op het eiland. kdenk het bijna wel, want het is immers 5 sterren, dus enige luxe zal er wel zijn, maar je weet het nooit. dus als jullie op de een of andere manier geen smsjes of iets terug krijgen, you know why.

een warme australische zoen van Fleura

en onthoud, no worries!

  • 07 Januari 2008 - 08:17

    Eline:

    Wauwie!!
    Have fun lieve Fleur!!

  • 07 Januari 2008 - 09:02

    Ruit:

    schatjee!!
    whaa ik was zoo blij donderdag toen ik jou ging bellen!!! ik was trouwens wel fucking lam maar echt ik werd er zo blij van. Khad net nieuwe belminuten gekregen maar die waren er na dat gesprek allemaal alweer doorheen:O OEPS!! haha,, vet gaaf op zon bounty eiland, hopelijk ook beetje leuke collegas! Schat ik hou van jou dikke lebber en een lik voor jou :P
    haha kusje

  • 07 Januari 2008 - 10:39

    Wiljan:

    ge-wel-dig

  • 07 Januari 2008 - 13:54

    Lonnekee:

    Vet cool!
    ik zie je al een prinsesje zijn daar op die bounty-eilanden!!

    liefs x

  • 07 Januari 2008 - 14:43

    Jack:

    wat doe je dat toch weer goed fleur:)
    have fun!

    (btw Fleur is lief hihi!)
    kus jack

  • 07 Januari 2008 - 20:46

    Oma :

    goedzo Fleur,lekker genieten he en ook nog een beetje aan dat kille holland denken hier is alles goed en je moeder is nu aan het billen wassen, ik ben benieuwd hoe je vader en de jongens het maken zonder Els,t zal wel wennen zijn een stevige kus van oma en goed op je zelf passen lieieieiefffffffffs oma.

  • 08 Januari 2008 - 16:36

    Carolien:

    Lekkere chick van me!!!

    Aaaah zo leuk dat je het zo fijn hebt!!!Haha mega raar dat jij daar gewoon in de warmte leefd en wij in ons ijskoude kippelandje!!Maar echt super om je verhaaltjes te lezen en echt blijven doen dus ook he! Ik kan dat wel warderen! Hoop dat ik je snel keertje spreek! Lenn vertelde dat je best vaak op msn bent, maar ik zie je nooit;)! Jammer jammer jammer!
    Maar lieffie, heel veel plezier bij je Club Med Lindeman's Island Resort! Ik mis jouu nogsteeds heul veul!!

    Dikke smakkerd van mij! (K)

  • 09 Januari 2008 - 17:53

    Hilda:

    Hey Fleurtje,

    Ook jij de allerbeste wensen voor 2008. En dat gaat zeker lukken. Jouw jaar begint goed. Vraagje: begint het feesten nog niet te vervelen.(hahaha). Geniet ervan. Enne maak vele mooie plaatjes van je bounty eiland ben wel benieuwd natuurlijk.

    Groetjes Hilda

  • 09 Januari 2008 - 20:35

    Hillaa:

    Puss!! Lieve Fleurr!!!
    hahaha! Jij met je fles champagne in je legging!! Zoiets kan ook echt alleen maar Fleur bedenken he!;) (of nouwja; Eva met smint.. kan ook naturlijk;)) Fijn dat je het zo leuk hebt! En vette mazzel met je baantje joh:D Super! Ben benieuwd hoe het er daar uitziet(A) Upload je nog wat foto's?

    Mis je fleurie!
    dikke kus!!

  • 09 Januari 2008 - 20:37

    Carla:

    Ha die Fleur,
    Heerlijk je verhalen te lezen.
    BBQen buiten met de kerst!!
    Blijf genieten en schrijven dan genieten
    wij mee.
    Liefs chris, carla en guido

  • 12 Januari 2008 - 04:59

    Arien:

    Lieverd!!!

    Aaah ik mis je!!! haha !! Het was zoo leuk in Sydney! Zit nu in Byron Bay! Surf kamp was echt helemaal geweldig, zou mijn site binnenkort even updaten!Zijn gister avond met z;n allen uit geweest, minke nog gezien!! En vanavond naar de film waarschijnlijk. We bellen snel, dikke kus!! En succes met het harde werken ;) ( goed voor je :P )

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 12 Januari 2008 - 05:32

    Tuttebell:

    Heee chicky!!! Wie geths?? Wil t n beetje op de Whitsundays? Ben echt jaloers op je, ik doe hier zo hard mn best om n baantje te vinden en jij hebt gewoon gelijk n goeie! Melbourne is echt kuttig ondertussen, vin dr geen kont meer aan! Heel miss heb ik werk op Tasmanie, en volgende week nog n x bellen naar Club Med, you never know.. En anders moet ik over 6 weken naar huis, dan ist geld op! :(
    Khou je op de hoogte ;) Lieve knuffels, Lisa

    ps. omg die smiliefotosessie! gelukkig heb je de genantste er niet op gezet, haha! xx

  • 12 Januari 2008 - 13:38

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Ben net thuis ( onwijs moe) en gelijk ff jouw site gelezen. Prachtige avonturen maak je mee. Ik verlang er naar om je straks te zien, gaan we iets moois van maken. ik stuur je z.s.m. een dikke mail met alle bijzonderheden.Leuk he iets drinken met Johan, kleine Els :) hahaah.
    Kaat tot gauw, liefs mama

  • 13 Januari 2008 - 21:09

    Maxima:

    Allergekste geilste vrouw van me! Hoe is het nu? Ik vond het leuk bij eve aan de phone met oud en nieuw ff je stem te horen!
    Je weet het he: 3 things in life!

    Liefs Max

  • 14 Januari 2008 - 18:36

    Eve :

    FLEUR! bellen was egt super!! vond jammer toen je tijd op was:( maar super fijndat je er leuke collegas hebt en dat er zelfs een disco aanwezig is op de eilandjes! kun je nog een beetje los gaan! hihihi kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Een reis door Australie van 9 maanden om nooit te gaan vergeten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 21083

Voorgaande reizen:

12 November 2007 - 15 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: