massages, buckets en oom Ho - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fleur Edens - WaarBenJij.nu massages, buckets en oom Ho - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fleur Edens - WaarBenJij.nu

massages, buckets en oom Ho

Door: Fleura

Blijf op de hoogte en volg Fleur

15 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

oh haallo iedereen!
Hoe gaat het daar thuis? alles nog zijn gangetje? zeker lekker allemaal aan het vakantie vieren?
mijne zit er helaas bijna op ..
maar eerst over mijn laatste 1.5 maand die ik heb doorgebracht in Maleisie, Vietnam en Thailand.
moet wel weer een stuk graven in me geheugen maar komt goed ;)

Maleisie Duiken en winkelen
Toen ik ongeveer een dikke maand geleden aankwam in Bangkok, zag ik Lies weer na een paar maanden. was heel leuk om haar weer te zien. Na even bijgekletst te hebben hebben we meteen de slaaptrein naar Maleisie gepakt. Waar we precies heen gingen in Maleisie wisten we nog niet, maar goed, dit was in ieder geval een begin. aangekomen in Butterworth besloten we naar de pulau perhentians, een groep exotische eilanden aan de oostkust te gaan om maar eens even te relaxen uiteraard. aangezien we de hele dag moesten wachten hebben we de dag doorgebracht op een westerlijk eiland, Penang. groot,modern maar ook gezellig.
direct de bus naar de eilanden konden we helaas niet pakken, dus zaten we een nacht vast in Khota Bharu. en dat hebben we geweten ook! gottegot wat een plaatsje. we waren werkelijk waar de enige zonder hoofddoek in de bus ( maleisie is streng islamitisch) en de gebeden uit de moskee galmden door alle straten, was bijna moeilijk om elkaar te verstaan. ik voelde me heel erg naar en bekeken in dit plaatsje, maaaar goed, moet je tegen kunnen als mens, en uiteindelijk gingen we al vrij snel gelukkig naar Kecil, ons eilandje.
Met de ferry ( een houten bootje waar je hoopt dat je tas niet uitvalt) gingen we dus naar Kecil. En geloof me, het was echt paradijselijk. witte stranden, blauwe zee, restaurantjes met terasjes op het strand en ons chaletje 30 sec lopen vanaf het strand. het enige wat ontbrak, en eerlijk is eerlijk, bij zon ding hoort geowon een lekker koud alocoholisch drankje ;) maar in maleisie is het ongewoon om te drinken, en al helemaal voor vrouwen. het was dus nergens te krijgen. gelukkig is alles mogelijk met de juiste contacten natuurlijk hihi. dan ish et zelfs mogelijk om het nederlands elftal op het strand te kijken ( toen het nog goed ging natuurlijk )
maar goed, op Kecil hebben we ook 2 duiken gemaakt. en het was hier echt supermooi!
de eerste duik gingen we naar een soort pinaccle onderwater, en erg mooie beestjes gezien; haaien,nemo's en noem het maar op. ik vond haaien altijd schattig,maar toen onze instructeur mij in 1 keer naar beneden trok tot ik onder zon soort steen kon kijken, en dat beest echt op een nihile afstand aankeek was het toch wel eventjes slikken. de 2e duik was bij een wrak! en dit was echt ultiem gaaf. onder de touwen door, door de ruimtes heen. zo was er ook een zogenaamde airtrap, waar lucht gevangen zit. zo lijkt het dus net op 20 meter diepte of je in 1x boven water komt. hier kan je ook praten en het is echt grappig om dat is mee te maken.
we hadden gepland om zon 4 dagen po dit eiland te blijven, en eigenlijk wouden we langer blijven omdat we het zo naar ons zin hadden, maar dat kon helaas niet omdat je daar niet kon pinnen en het geld op was. toen op een behoorlijk brakke ochtend toch maar naar het vaste land gegaan maar niet in staat om echt te gaan reizen, rdus zijn we maar een nachtje in een behoorlijke luxe resort gaan zitten, voor aziatische begrippen dan. (lees: een paar euro ;)) geprobeerd de belboy nog te bellen, maar meneer nam niet eens op puh. service van niks meneertje hihi.
Maar goed, de volgende dag doorgereist naar Taman Negara. het oudste regenwoud ter wereld. we hebben hier swerelds langse canopywalk (hangbrug ) gedaan en zouden die nacht op safari gaan. helaas was deze afgelast vanwege het weer. maar goed, was toch leuk om even in de jungle te zitten.
Volgende dag zijn we naar Kuala Lumpur gegaan. wat een stad zeg! behoorlijk modern en erg druk. we zaten in chinatown( goedkoopst van het goedkoopst ) en nog steeds hebben we geen idee waar precies in de stad we nou zaten.
In kuala zaten we 5 dagen, waarvan we er 3 in verschillende winkelcentra hebben doorgebracht;) puur genieten!
de winkelcentra zijn hier echt huuge, en dan spreek ik over 15 verdiepingen, onderverdeling in oost-west-noord-zuid en de achtbaan die langs je oren raast. Savonds een beetje gehangen in de reaggebar met Bob Marley erbij.
verder hebben we nog een dagje beetje " cultureel" gedaan, zo zijn we naar de petroninas towers geweest, de nationale moskee ( zie foto's ;)). Ook het nederlands elftal nog aangemoedigt vanuit KL, maarja, het heeft het verschil net niet gemaakt. Jammer!
Ehm, toen zijn we savonds naar Hanoi gevlogen.
ik heb een toffe tijd gehad in Maleisie, maar moet zeggen dat het land mij verder niet heeft geraakt zeg maar ;)

Vietnam indrukwekkend!

We zijn snachts naar het noorden van Vietnam, Hanoi gevlogen. kwamen hier smorgens vroeg aan en meteen al een beetje gezeik over ons visum. of naja, over hoe we moesten betalen. ze geven hier alles aan in US dollar, maar het enige wat je kan pinnen in Vietnameze dong. Omwisselkosten zijn niet niks en ja, beetje vaag dit.
Meteen toen we in Hanoi aankwamen viel ons het verkeer al op. we hadden dit al van wat mensen gehoord, maar als je er eenmaal zelf bent is het echt indrukwekkend. Het lijkt wel alsof ze stoplichten niet kennen en werkelijk waar 90% rijd scooter, en het is 1 gi-gan-tische chaos. de toeters in allerlei hoogtes/sterktes vliegen om je oren en echt oversteken is gewoon eng. uiteindleijk wen je hier wel aan en leer je het wel, maar als je net aankomt is het echt beetje shockerend.
Het jammere is dat Lisa en ik de eerst 5 dagen alleen maar op bed hebben gelegen. waarschijnlijk verkeerd water gedronken, en we waren allebei echt behoorlijk ziek. echt balen want het waren toch 5 dagen die je verloor met niks doen, en we waren echt nieuwsgierig naar Vietnam verder.
Maaaar goed, toen we een beetje aan het recoveren waren besloten we dat het toch tijd was om maar eens bezoekje aan die ouwe oom Ho te brengen. huh, familie in Vietnam Fleur? ( soms ben ik ook ZO grappig ;)) nee hoor. oom ho, ook wel Ho Chi Minh zegt misschien meer? Het lichaam van Ho Chi Minh ligt gebalsemt en al in zijn eigen Mausoleum in Hanoi. 1x per jaar gaat ie een paar maanden naar Rusland om even bijgewerkt te worden, en dan komt hij weer te liggen in zijn glazen kistje. Het lijkt echt alsof je in de wachtrijen bij het pretpark staat( gigaaaantisch lang ) en de beveiliging echt om de 5 meter. Als je dan uiteindeiljk binnenbent, mag je een rondje om hem lopen en is het klaar.
Jek an heel goed zien dat hij er nog zo " goed" uitziet door het licht, wat een beetje donkerig/schemerig was. als dat uit zou zijn, zou je volgens mij de gaten kunnen zien zitten? Was toch leuk om even een kopje koffie bij oom Ho te drinken.
Verder zijn we nog een keer naar het waterpoppentheather, wat onsproonkelijk uit Vietnam komt, geweest. leuke voorstelling, maar word vrij snel een beetje saai. En verder hebben we door de straten gezeult, loempia's gegeten ( geloof me, in Nederland zijn ze miljoenen keer lekkerder) en veel koffie gedronken.
Toen zijn we op 3 daags tour gegaan naar Halong Bay. Een prachtige baai een paar uur boven Hanoi vandaan. de eerste dag een grot bezocht, gezwommen en op de boot geslapen. De 2e dag weer gezwommen, ontspannen op de boot, gekayakt ( amateur niveau van Lisa en Fleur), en die nacht sliepen we in een hotel op Cat Ba Island. gezellig biertjes gedronken met onze reisgenootjes en toen zat ook deze trip erweer op. Het was wel echt supermooi hier! zeker een aanrader. het overtrof makkelijk de witsundays in Australie.
Toen savonds naar Saigon, ook wel Ho CHi Minh City in het zuiden gevlogen. hier de eerste dag beetje gelambalt en nog een bezoekje gebracht aan waar Saigon bekend om staat, war remnants museum of zoiets? in ieder geval heel veel nare foto's uit de oorlog, waar je een erg sterke maag voor moe(s)t hebben.
De volgende dag wouden we een dagtrip naar de Cu Chi Tunnels, dit zijn de ondergrondse tunnels ook uit de oorlog, waar je als het ware nog in kan. Aangezien we geen zin hadden in zon saaie bustour, besloten we achterop te springen bij 2 vietnameze chickies ( nouja vrouwen van rond de 40 ) op de scooter. zij zouden ons erheen brengen , met ons lunchen etc. onze eigen prive tour dus eigenlijk! JAWEL!
het was echt supertof om zo deel te nemen aan het vietnameze verkeer, en het was alleen al genieten om achterop te zitten. stukken beter dan zo'n saaie bustour. Aangekomen bij de Cu CHi tunnels zijn zij buiten blijven wachten en zijn wij samen met het dochtertje van 1 van die vrouwen ( die met ons mee was )naar binnen gegaan.
rondleiding gehad, in de tunnels gezeten en met een M1 geschoten! eigenlijk wouden we gaan voor de AK47, maar deze kogels waren ons net iets te veel centjes ;)
Deze dag was echt geweldig, zo zijn we ook gestopt op plaatsjes om wat te drinken waar je echt geen toerist ziet enzo. was echt leuk om een keer met een vietnamees te reizen :)
Hierna zijn lisa en ik naar Mui Ne, een strandplaatsje in het zuiden gegaan. palmboompjes, zon, lekker dus. weer een paar dagen geluierd en hier hebben we zelfs een scooter gehuurd voor onszelf. we wouden niet meer achterop en wouden ons nu zelf wel is wagen aan het verkeer in Vietnam( niet in de grote stad hoor, dan kom ik de hoek al niet eens om denk ik ).
Beetje getourt langs de zee, echt tof.
Hier ook echt superlekker gegeten, zo staat het bekend om de verse vis.Lisa heeft zelfs haar krabje nog levend vastgehad.. arme knaap. maar hij was in ieder geval wel lekker, dus dat scheelt weer.
Hierna was het tijd om Vietnam te verlaten.
Vietnam is echt indrukwekkend, het is zo anders dan de andere aziatische landen. de cultuur is er echt verschillend. het land heeft echt heel veel mooie " natuur" plekjes zoals bijvoorbeeld Halong Bay. Verder is er wel een minpunt aan Vietnam, namelijk de mensen. in het algemeen zijn ze niet vriendelijk, wat erg jammer is. ze zien je alleen maar als een geldbron en proberen je te rippen met alles. ik durf gewoon niet te zeggen hoeveel we de 1ex voor de taxi hebben betaald,schaamte. ik vond het eerst wel meevallen, hoe onvriendelijk ik de mensen vond, maar als ik het dan vergelijk met hier in Thailand..pfoeh. Toch is Vietnam zeker wel een aanrader!

Thailand mijn favoriet!
Toen Lisa en ik naar Thailand vlogen ging Lisa al bijna direct door naar huis. ik had zo ongeveer nog een weekje alleen. na lang te twijfelen wat ik zou doen, besloot ik naar Koh Toa, een eilandje in het zuiden te gaan. beetje zonnen, beetje feesten, beetje snorkelen. 1 woord; het paradijs! prachtig strand, geweldige feestjes, lekker eten etc.
Eigenlijk wou ik naar Koh Phanghan, een ander eiland, gaan, maar de full moon party zat er aan te komen en die zou ik potverdikkie toch zowiezo al missen (geloof me, echt balen..) dus de prijzen lopen er nu gigantisch op. was het dus niet waard, helaas. maar kom er zowiezo wel een keer voor terug!

Op Koh Toa meteen aan de praat geraakt met Andy een australische jongen. met hem de eerste dag doorgebracht en savonds wezen stappen. de volgende dag ging hij alweer weg, en toen ging ik op een snorkeltripje. wou hier eigeniljk ook wel duiken, maar zonder lisa had ik er eigeniljk ook niet zo heel veel zin in.
Supergezellige mensen ontmoet met wie ik die avond heb gegeten en weer ben uitgegaan. De buckets traditie in Thailand is al helemaal leuk, een heuze emmer met jou gekozen mix voor echt 3 euro.
Ik had het echt geweldig op Koh Toa en wou eigenlijk langer blijven dan gepland, maar aangezien ik al een dagtour in Bangkok had geboekt en mijn boot en bus was dit helaas niet mogelijk.
Terug gegaan naar Bangkok, en daar dus gisteravond weer aangekomen. vandaag had ik een tour geboekt naar de FLoating market, waar bangkok wel een beetje bekend om staat. was echt leuk om even te zien wel, beetje dobberend langs al die winkels. Verder ben ik naar de Tiger Temple geweets. de tijgers liggen hier in het wild en je kan er dan mee op de foto enzo. Het zijn echt hele mooie beesten. Er word veel gediscussierd over het feit of ze nou onder drugs zijn of niet, omdat ze er zo bij liggen en ze alleen maar slapen. Mijn Mening: ze zijn gewoon zo erg aan mensen gewend dat ze alleen maar willen slapen, dat is alles ;)

Ik heb helaas niet lang in Thailand gehad, wat ik echt jammer vind want het was echt mijn favoriet. vooral de zuiderlijke eilandjes echt, het is daar zo geweldig.
Ik wil echt heel graag terug naar Thailand, dus zomerplannen dan maar hihi.

Dit was mijn tijd in Azie, en al met al was het echt geweldig. ik heb vaak mensen gehoord die zeiden dat ze als ze dan eenmaal hier zijn, niet begrijpen wat ze al die tijd in australie deden. en eerlijk is eerlijk, ik heb een beetje hetzelfde. Niet dat ik ergens spijt van heb, ik heb het prima gehad daar enzo, maar achteraf zou ik nog wel veel langer in Azie willen zitten. Zo ook bijv naar Laos en Cambodja waar je hier goede verhalen over hoort.
Thailand is echt in 1 woord puur en puur genieten, vietnam is super indrukwekkend en Maleisie is het shopwahala.

Nou goed, morgen heb ik nog een dag in Bangkok. even laatse dingetjes kopen, massage nemen( ik wil er gewoon niet op in gaan hoeveel ik er al in totaal heb gehad hier in Azie ;) ) mijn nageltjes laten verzorgen, en dan is het tijd om naar huis te gaan. zit met gemengde gevoelens, aan de ene katn wil ik iedereen supergraag zien en kan ik hier echt niet op wachten, aan de andere kant wil ik echt niet weg uit thailand ;) en het betekend dat mijn hele reis voorbij is, wat toch best even wennen zal zijn.

Dit was reizendekaat.waarbenjij.nu. hoop dat u er van genoten heeft en voor suggesties,opmerkingen, en vragen kun je altijd mailen. Oke whatever.

tot snel lieve mensen!
daag xx

  • 15 Juli 2008 - 14:27

    Giana:

    aaahh klinkt egt supergeweldig daar! nou en ik heb geen gemixte gevoelens hoor alleen BLIJHEID dat mijn kontje weer terugkomt!!
    tot donderdag lieve prinses (K)

  • 15 Juli 2008 - 14:52

    Mama:

    Hi levensgenieter
    Zal je gauw kunnen omhelsen , heerlijk. wat heb je weer genoten Kaatje in die verre landen!1
    Liefs mama

  • 15 Juli 2008 - 15:07

    Harm:

    hey fleur,

    Donderdag zien we jou weer. Dan zit je reis er weer op. Ik ben benieuwed of je veranderd bent of gewoon hetzelfde. We kijken er naar uit om je weer te zien... Je oudste broertje Harm

  • 15 Juli 2008 - 17:18

    Dais:

    lievert wat kan je toch weer prachtig vertellen! nou ik heb zeker met volle teugen genoten van reizendekaat.waarbenjijnu.nl hoor! kan niet wachten tot donderdag! liefsxx dais

  • 15 Juli 2008 - 17:21

    Dais:

    btw. you look so damn sexcie!

  • 16 Juli 2008 - 09:51

    Mariet:

    Hoi globetrotter Fleur,
    Wat een avonturen, daar kun jij in ons voor jou nu zeker 'kleine kikkerlandje' nog heel lang van nagenieten. Goede reis en tot gauw ziens. Liefs

  • 16 Juli 2008 - 10:35

    Eve :

    Holaaaa! tot morgen chickaa!! je verhalen waren super!! Xx

  • 16 Juli 2008 - 10:35

    Eric:

    Klinkt heel herkenbaar allemaal ;) Goed dat je je zo geweldig vermaakt hebt daar! Binnenkort maar even ervaringen uitwisselen!

  • 16 Juli 2008 - 11:57

    San!:

    Geweldig verhaal weer fleurtje!!
    zie je snel :D

    (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Een reis door Australie van 9 maanden om nooit te gaan vergeten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1308
Totaal aantal bezoekers 21084

Voorgaande reizen:

12 November 2007 - 15 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: