prinses en els in het hart van Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Edens - WaarBenJij.nu prinses en els in het hart van Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Edens - WaarBenJij.nu

prinses en els in het hart van Australie

Door: Fleura

Blijf op de hoogte en volg Fleur

07 Mei 2008 | Australië, Perth

Daag allemaal,
Ik vond het wel weer eens tijd voor een berichtje worden. word er zo moe van om aan iedereen persoonlijk te vertellen wat er allemaal gebeurd, dus deze site is de uitvinding natuurlijk.

Mijn laatste bericht is geeindigd bij het feit dat mama kwam. die zondag, half april, ging ik mama ophalen van het vliegveld. was hartstikke fijn en leuk om haar weer te zien, hoewel het in het begin heel erg wennen was, en ik echt even moest omschakelen. na 5 maanden op mezelf geweest te zijn, was ik in 1 keer weer de dochter. maar goed, we hebben een supertijd gehad uiteindelijk.
Mama kwam aan in Brisbane, en we zijn al vrij snel naar Alice Springs gevlogen.
Alice Springs is DE outback plaats van australie. het ligt helemaal centraal in de outback.
Alice Springs zit vol met hostels, en een paar outbackpubs. verder is er eigenlijk niet veel te beleven, iedereen gaat er altijd heen om vanaf daar de outback in te gaan, waar ik zo over verder ga. mama en ik hebben hier eerst 3 dagen gezeten, waarvan we heel veel aan het zwembad hebben gezeten en avonden lang hebben geborreld. Het was heerlijk warm in Alice, hoewel het nu winter was, was het 28 graden. en je komt hier liever in de winter dan in de zomer, wanneer het 40 graden is.

We hebben niet alleen maar aan het zwembad gelegen, zo hebben we ook een keer fietstocht gemaakt door de Simpons desert. had lang niet zoveel lichaamsbeweging gehad, en voelde goed om weer aan vetverbranding te doen hihi.
Verder hebben we ook een quad tour gedaan. dat was echt supergaaf! met een groep van 10 man, hebben we allemaal op een quad door de outback gecrost. en geloof me, het geeft een ontzettende kick om door het rode zand met niks om je heen, keihard te crossen.

Na die luierdagen gingen mama en ik op een 5 daagse outback safari.
smorgens vroeg werden we opgehaald, en kennis gemaakt met onze groep. stiekem was ik een beetje bang dat ik met allemaal feestgangers zou zitten, en dat mama er mischien wel een beetje buiten zou vallen. maaaaar, onze groep was echt hartstikke leuk en er was van alles wat.
amerikanen op huwelijksreis, een jong stelletje, 2 engelse vriendinnen, 2 zwitserse feestgangers, een moeder met kind etc. we hadden bovendien ook nog een erg gezellige gids.
deze 5 dagen hebben we veel mooie dingen gezien;
ayers rock
ook wel uluru genoemd. HET icoon van australie, de heilige berg van de aboriginals. in principe mag je er niet op klimmen, maar als je echt wil dan kan het wel. mama en ik uiteraard erop klimmen, maar het bleek steiler te zijn dan we dachten en onze puma's toch neit zo geschikt als bergschoenen leken kwamen we niet verder dan 1/3e.
de berg is zo steil, dat er in totaal wel al 40 mensen zijn afgevalle nen doodgegaan. het was een mooi ding, en uiteindelijk wel vet om hem te zien. maar het was niet heel anders dan alle postkaarten die ik heb gezien ;)
Kata Tjutja
een gigantische rotsformatie. we hebben hier een lange wandeling van 3 a 4 uur gemaakt waarbij we ook aardig moest klimmen. zie de foto's maar voor deze wandeling.
Kings Canyon
een canyon ontstaan door allerlei soorten erosie. De Kings Canyon vond ik het mooiste van alle natuurverschijnselen die we hier hebben gezien. hier ook weer een behoorljke wandeling gemaakt ( lang leve de vetverbranding in mijn reis met els! )
en de garden of eden gezien. een soort klein vijvertje midden in de canyon.
Palm Valley
het woord zegt het al, een vallei met palmbomen. hier ALWEER gewandeld, maar deze was niet echt zo intensief.

Dit was even om een klein idee te geven van wat we allemaal hebben gezien en gedaan. verder sliepen we elke avond om een kampvuur, en gewoon buiten. de sterrenhemel schijnt adembenemend te zijn vanuit de uotback, maar angezien het volle maan was, viel dit een beetje tegen.
Elke avond werden de faciliteiten minder, in het begin nog met een douche en wc, wat overging in een douch die waarbij je zelf water moest opwarmen, tot wildplassen en jezelf niet wassen.
Deze tour was echt supervet, wel anders dan wat ik tot nu in Australie gewend was, maar het was erg leuk en de outback is echt mooi.

Na alice springs zijn mama en ik naar Melbourne gevlogen. aangezien ik hier 1.5 maand op me luie kont heb gezeten, voelde het echt alsof ik weer thuis kwam.
was leuk om mamsa melbourne te laten zien, en we hebben hier van terasje naar terasje geschoven en een beetje genikst.
Na Melbourne de bus gepakt naar Narooma, een plaatsje vlak onder Sydney. hier hebben we een vriendin van mams bezocht, en daar een paar nachten gebleven.
nog even geprobeerd wat golfjes te pakken, maar de zee was me hier iets te wild.
Na narooma doorgereist naar Sydney. hier hebben mama en ik de harbour bridge beklommen. ( zie foto's ) ik wou dat altijd al doen, maar ik had het geld niet. maar nu natuurlijk wel!
het was echt gaaf.
als laatste avond heerlijk uit ete ngeweest met uitzicht op de harbour brdige en het opera house in de restaurantjes waar ik normaal alleen maar watertandend naar kan kijken.
want natuurlijk, heb ik in deze 3 weken, stukke nluxer geleefd dan als ik alleen ben. geen brood met pindakaas en noodles, halelluja!

het was leuk om met mama te reizen. in het begin wennen, mar uiteindleijk was het erg gezellig. toch was het na 3 weken wel weer goed, en tijd om weer mijn eigen weg te gaan.

afgelopen zaterdag ben ik samen met Judith op de trein gestapt naar perth. op de indian pacific. en dit is toch een iets andere trein dan die treinen van de ns. de treinreis zou in totaal 75 uur duren! en aangezien wij maar arme schooierige backpackers zijn, hadden we geen bed, alleen een stoel.
de indian pacific rijd van Sydney naar Perth, ( van oost naar west ), en je rijd zon 4500 km.
de hele treinreis was opzichzelf echt een geweldige ervaring. de verveling sloeg zo erg toe dat je om alles kan lachen. haha, de lach begint spontaan weer op me gezicht te staan.
de eerste avond zijn we lekker doorgezakt met onze nieuwe vriendin Kathleen, een oud chickie van 85 die wel van een wijntje hield. echt een prachtwijf.
De 2e dag ondersteboven, scheef, languit, en in alle posities gezeten.
af en toe mag je er even uit, zoals in Adelaide. in Adelaide zijn we naar een hostel gegaa nen hebben we even gekookt.
verder mochten we er ook uit in Cook, een plaatsje midden in de outback waar 4 mensen wonen. dit was echt een ghost town.
Omdat de stoelen nou niet het toppunt van een bed zijn, en al helemaal neit voor zon prinsesje als mij natuurlijk, gign ik op de grond liggen.
De conducteur, die een beetje cahgrjinig was maakte mij wakker door tegen me aan te schoppen. ik voelde me net een straathond. maar goed, ook hier bleven we om lachen.
de treinreis was echt prachtig en ik he ber zeker geen spijt van adt ik neit gewoon 3 uur in een vliegtuig heb gezeten kan het iedereen die ooit nog naar Australie gaat zeker aanraden. je rijd het HELE land door, en het is echt prachtig en een speciale ervaring.

uiteindelijk in Perth, de plek waar ik nu ben, aangekomen. Perth is de meest geisoleerde stad van de heule wereld, en ligt aan de westkust in Australie.
Perth is de leukste stad die ik tot nu toe in Australie heb gezien. de sfeer is hier zo anders dan de commerciele steden aan de oostkust zoals Sydney en Melbourne. NOG meer relaxed, en echt gezellig.
Aangezien ik echtr geen dollar meer op mijn bankrekening heb, gingen Juut en ik fanatiek op zoek naar werk. op zoek naar fabriekswerk of fruitplukken, want de horeca waren we aardig zat. we hadden gehoord dat het heel makkelijk was om hier werk te vinden, maarja, elke backpacker hoort dat dus, du shet stikt hier van de backpackers. alle baantjes op. de enig mogelijkheid die we hadden was om gewoon langs restaurantjes te gaan en toch maar te gaan bedienen. maar voor ons, was dit toch echt geen optie.
uiteindelijk hebben we binnen ongeveer 5 uur toch iets kunnen vinden wat ons leuk leek.
Judith en Fleur gaan achter een bar staan! en niet gewoon een bar, neenee, een countrypub in Kalgoorie. zon 7 uur van Perth vadnaan. Ik dacht ook aan allemaal oude tandloze mannekes, maar, deze pub ligt bij de grootste goudmijn van autralie, en aangezien daar ook veel backpackers werken omdat de mijn goed geld is, is het er ook best toeristisch.
we verdienen er goed geld mee, en hebben eten en accomodatie. Ik ben benieuwd ..

We vinden het wel jammer dat we uit Perth weg moeten, want Perth is echt een stad waar je verliefd op word, en ik nu al ben. maar goed, je weet als backpacker nooit wat op je pad komt, en nu gaan we lekker achter de bar in een outbackplaatsje. geweldig toch? :)

Ik plan hier om maar 3 weken te werken, en daarna nog een week mijn geld weer op te maken in Perth. wat toeren doen, en misschien nog een surfkamp. maar goed, we zien wel, no worries natuurlijk.

nou, daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!
kus





  • 07 Mei 2008 - 10:28

    Harm:

    hey,

    Mama is vandaag thuis gekomen, jullie hebben het leuk gehad. Mij lijkt het echt niks om 75 uur in de trein te zitten:P. Maarja geniet er nog maar van alles, want voor je het weet is het juli en ben je weer thuis.
    Veel plezier,

    kus harm

  • 07 Mei 2008 - 10:31

    Wisse:

    He fla! lachen dat jullie die treinreis hebben gedaan. Veel plezier alvast voor azie! xx

  • 07 Mei 2008 - 13:36

    Marijn :

    Hey Fleur

    Het moet vast wel leuk zijn in Australië! Hier thuis gaat alles z'n gangetje, en het is lekker meivakantie. Nog veel plezier en we houden van je! ;)


  • 08 Mei 2008 - 18:16

    Carolien:

    Chickk!!!

    Aahh super lache zo;n lange treinreis, weet alleen niet of IK het vol zou houden! Moest gelijk aan de treinreis van roemenie denken en die vond ik al wel aardig lang! Aah maar fijn dat het zo gezellig was met je mams:D Nu weer lekker aan het werk, zo mag ik het horen;)! Hopelijk spreek ik je snel!!

    Hele dikke zoen van deze kreeft!

  • 08 Mei 2008 - 19:14

    Eve :

    fleurr chickie!! hihi o got cath is amazing ;) Veel plezier in de country bar!! me mobiel is stuk, mr zo gauw die het weer doet hoor je van me!! Kuss

  • 10 Mei 2008 - 11:49

    Bea:

    Hey Fleur,
    Super wat je allemaal meemaakt. Geniet er
    nog van want voor je het weet sta je weer bij appie broodjes in te pakken!!

    Groejes Bea

  • 11 Mei 2008 - 10:53

    Mama:

    Hi kaat!
    Ben weer gewend thuis. paar nachten last van jetlag gehad,dan ging ik er maar uit even wat eten in de keuken. Perth lijkt mij ook geweldig en ik hoop!!!!! dat 'goldcity" je toch zal bevallen, is maar 3 weekjes werken joh!!!!! Het Azië-avontuur lonkt al naar je.
    Ook groetjes aan Judith. Papa is nu aan het vissen in de fjorden, maar het is te warm dus de vissen bijten niet zo goed
    :( maar hij heeft het prima naar zijn zin.
    Liefs mama
    NB keuken en badkamer zijn geweldig!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Een reis door Australie van 9 maanden om nooit te gaan vergeten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 21085

Voorgaande reizen:

12 November 2007 - 15 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: