koala's en feesten - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Fleur Edens - WaarBenJij.nu koala's en feesten - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Fleur Edens - WaarBenJij.nu

koala's en feesten

Door: Fleura

Blijf op de hoogte en volg Fleur

12 April 2008 | Australië, Brisbane

Hey allemaal!
Hier weer een berichtje vanaf de andere kant van de aardbol. Hoe gaat het allemaal in Nederland? hoorde dat er laatst ook wat zon was ,waar ik op dat moment wel jaloers op was want hier leek het typisch Nederland. sinds gister is het weer lekker warm en kunnen we de hempjes weer aan ,maar daarvoor was het toch echt de spijkerbroek.
Okee, nou laten we maar weer bij het begin beginnen ..

Zoals verteld ben ik 2 weken terug op een 3 daagse safari naar Fraser Island geweest. ( de foto's staan bij het vorige bericht, wat een logica toch weer ). we waren met twee 4 wd's en in totaal met 20 mensen. Polen, Nederland, Zwitserland, en heel erg veel duitsers.
Fraser island is een heel erg mooi eiland en we hebben er ook hele mooie dingen gezien.
De eerste dag hebben we een wandeling gemaakt door een regenwoud, waarna we uiteindelijk bij lake Wabby aankwamen. helder blauw water, witte stranden, tussen de gigantisch grote lange groene bomen. een plaatje!
Daarna even geluncht en met 80 km per uur over het strand gereden. op naar onze campinggrond, waar we gewoon echt standaard hebben gekampeert. tentje zonder matje, gaspitjes met grote pannen, en een kampvuur en gitaarspelende mensen. en natuurlijk de typisch australische backpackerswijn, gun. we hadden een erg gezellige groep, dus het was super.
de volgende dag reden we naar de champagne pools. dit zijn zeg maar rotsformaties die de zee tegenhouden, maar waar door de wildheid van de zee soms nog wel water overheen komt. je krijgt dan kleine baden met veel bubbels dat je opzich aan champagne kan doen denken. hier hebben we heerlijk gepoedelt. De volgende dag naar het best wel beroemde lake Mc Kenzie geweest. dit is echt het toppunt van helder water. en hier ook weer heerlijk gezwommen.
kortom; Fraser was geweldig!
De volgende dag wouden we eigelijk al doorliften naar Noosa, maar we waren lui en hebben toen maar weer wat films gekeken.

Uiteindelijk toch weer zonder problemen gelift naar Noosa. ook weer een typisch plaatsje voor de oostkust. veel backpackers, kleinschalig en gezellig, en veel feesten.
Hier heb ik de volgende dag een surfles geboekt. aangezien ik het in brazilie veel had gedaan ,wou ik kijken of ik het nog steeds kon. nou , ik was helaas wat minder getalenteerd dan ik dacht maar ook nu stond ik na een paar keer wel weer. het was supervet om het weer te doen!
De volgende dag gingen we naar de wereldberoemde Australian Zoo. voor degenen die het niet kennen, het is het huis van de crocodile hunter, Steve Irwin. ook het crocoseum van animal planet bevind zich hier.
Ik keek echt nooit animal planet, maar toch, vond ik het wel vet om daar te zijn!
de crocshow bewonderd, gechilt met de kangaroo's die erbij lagen alsof ze stoned waren, koala's geknuffeld die echt superzacht zijn en nog meer.
we waren wel echt onder de indruk hoeveel Steve irwin betekend hier. en hoeveel verdriet zijn dood aan het land heeft gedaan. ik kan me nog wel herineren dat een jongen op Lindeman island kleine beeldjes van hem had en zelfs nog om zijn overlijden wel kon huilen.

de volgende dag hadden we het toch echt wel gehad met liften en besloten we maar de bus te nemen naar Brisbane.
in brisbane aangekomen gingen we meteen naar Judith, een vriendinnetje van onze begingroep en waarmee we erg lang in Melbourne hebben gezeten. was super om haar weer te zien. een beetje kennis gemaakt met de stad en toen gingen we weer verder reizen.

we gingen naar Nimbin liften. we waren met zijn vieren en we gingen in 2 paren. taxi naar de snelweg, en dan moesten we allebei maar bij Nimbin zien te komen. dan haalden Lisa en ik Balou en Judith weer in, en dan zij ons weer. dit was een avontuur opzich.
Nimbin was vrij moeilijk om te bereiken maar uiteindelijk lukte het ons toch. eindelijk waren we in Nimbin!
Nimbin is een hippiedorpje bestaande uit een straat met overal kleurrijke versieringen en de wietgeur die overal hangt. Nimbin is onder de backpackers bekend vanwege de koekjes. een oude, harige vrouw, probeerde ze ons dan ook te verkopen. Nimbin was echt grappig en bizar tegelijk. we hebben daar een nacht in een hostel doorgebracht in een Tipi. eeerrug gezellig.

De volgende dag de bus genomen naar Byron bay. Byron bay is (alweer) een superleuk plaatsje. niet groot, maar de laidback cultuur zie je hier zeker. ook het surfen is hier goed.
we zijn hier met ze viertjes de eerste dag geweest, en daarna gingen Juut en Balou terug naar brisbane omdat ze moesten werken. ze besloten terug te liften, maar hebben het niet gehaald, omdat de politie ze onderbrak. liften was illegaal ..
Lisa en ik hebben hier nog 5 dagen doorgebracht. leuke mensen ontmoet en heerlijk gerelaxt en onze kont van de rand van het zwembad naar de Sauna verplaats omdat het slecht weer was. wat een leventje toch weer.

Toen door naar Surfers Paradise! in 1 zin; een stad naar mijn hart! :) gigantisch grote wolkenkrabbers en party till you drop. het deed me echt denken aan Lloret van vorig jaar, alleen was het hier wel wat chiquer en niet zo nederlands.(duh) de eerste avond wat oude bekenden van Melbourne weer gezien, en goed wezen stappen.
de volgende dag gingen we naar het wet 'n wild waterpark. grote glijbanen, en een dag vol plezier. we zagen hier Balou, Marianne, Marlot en Judith weer uit Brisbane.hierna gingen we met ze zessen terug naar Surfers en zijn we op kroegentocht geweest. de volgende dag helemaal niks uitgevoerd en savonds titanic gekeken bij Marly in haar appartement , en nu weer terug in brizzie. surfers was echt zeker 1 van de gaafste plekjes die ik hier aan de oostkust heb gezien. niet de mooiste, maar het was gewoon supervet.

de financiele situatie word steeds slechter, en vanaar dat we nu ook maar een bed met zijn drietjes hebben gehuurd. dit hadden we al een keer eerder gedaan, maar eigenlijk mag het niet. Gelukkig wist judith via de brandtrap te ontsnappen.

Nu is er een einde gekomen aan mijn reis langs de oostkust. de oostkust is supertouristisch, je ziet de backpackers overal en elke avond is het erg goed feesten. de oostkust heeft ook heel erg mooie dingen zoals Fraser, de witsundays en nog veel meer. ik vond de oostkust in ieder geval echt geweldig.
sommige mensen vinden het te touristisch, maar ik vond het gewoon erg gezellig met iederen.

Nu komt er een nieuw hoofstuk in
"fleur's reis door australie" want morgen komt mama! mama komt aan in brisbane, en dinsdag vliegen we naar Alice Springs, de outback. hier gaan we op 5 daagse tour waar we aborginals gaan ontmoeten, kameeltje rijden en ayers rock bezichtigen.
kijk er erg naar uit om mama weer te zien, hoewel het wel erg wennen zou zijn omdat ik mijn hele leefritme moet aanpassen en tsja, dat is gewoon wennen.
na alice nog even door naar Sydney om vrienden van mams te bezoeken en dan vliegt mama terug.

het plan is om daarna met de trein samen met Judith vanuit Sydney naar Perth te gaan. 3 dagen en nachten in de trein, maar het schijnt supermooi te zijn omdat je door HEEL australie rijd van oost naar west. door de outback, regenwouden en nog veel meer.
Daarna heb ik nog maar 1 maand(!) in Australie die ik aan de westkust zal doorbrengen. mooie duiken maken, werken en meer genieten.

ook mijn vluchten zijn veranderd en vastgezet:
9 juni moet ik weer in Sydney zijn want dan staat de vlucht naar Bangkok. 10 juni met de bus naar Maleisie, waarin we 24 juni vanaf Kuala Lumpur naar Hanoi vliegen. 1 juli van Hanoi naar Ho Chi Minh, en dan 9 juli van Ho Chi Minh naar Bangkok. nog 1.5 week in Thailand en dan 17 juli weer met de voeten op nederlandse bodem.

Nou, ik ga nu even van mijn laatste dag met Lisa genieten. na 3 maanden samen gereist te hebben is het echt even naar om gedag te zeggen. gelukkig doen we Azie nog wel samen.

ik heb er een paar foto's bij gezet. aangezien mijn eigen camera kapot is gegaan, heb ik er niet heel erg veel. deze heb ik van lies haar camera. ik zal proberen er nog meer van andere camera's zoals die van judith te krijgen. mama brengt wel een nieuwe camera mee, dus dan kan ik zelf weer foto's maken.

heeeel veel liefs


  • 12 April 2008 - 11:10

    Jellie:

    Lekker hoor Fleurie!
    Nog een paar maandjes en ik zit daar, heeeerlijk!!! Echt leuk om al je verhalen weer te lezen.
    Leuk dat we ff gesmst hebben:)

    kussie

  • 12 April 2008 - 16:07

    San!:

    Liefste fleurie!

    wat een verhalen toch weer, vond het echt geweldig om met je gekletst te hebben over de telefoon!
    het leek alsof je naast me zat:D haha!
    Tot snel schatteboutje!
    Love'u!

  • 13 April 2008 - 01:07

    Ruit:

    liefje, wat nice nice je verhalen :D 17 juli is wel nog erg lang hoor.. :O maar dan gaan we daarna weer lekker los als vanouds he (A)! Zoentje

  • 13 April 2008 - 12:22

    Olaf:

    Wat een leven zeg ruilen :P
    Zie je wel weer in deventer
    Veel plezier en succes.
    Kusje

  • 15 April 2008 - 11:22

    GIANA:

    I LOVE YOUUUUUUUU

  • 21 April 2008 - 21:25

    Violet En John DW:

    Leuke foto's! Zo te zien heb je het helemaal naar je zin, wil je nog wel terug? Geniet er maar van! Groetjes, John en Violet

  • 02 Mei 2008 - 08:26

    JUUT:

    Jawohllll tjoeke tjoeke tjoeke voor 3 dagen lang, kan niet wachten. Heb echt serieus lang naar een geschikt shirt gezocht voor: WE LOVE PERTH. Maar is m niet geworden, helaas. Dan schrijven we het wel op ons voorhoorfd oke?! Kroketten waren lekker zeg oehhh, en net mn boek uitgelezen tralalaal dan mag jij m wel hebben! Nou meis ik zie je vanavond weer, en morgen is het tijd voor de horloge! DAAAAG XXxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Een reis door Australie van 9 maanden om nooit te gaan vergeten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 21086

Voorgaande reizen:

12 November 2007 - 15 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: