tijd om te gaan .. op naar Azie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur Edens - WaarBenJij.nu tijd om te gaan .. op naar Azie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur Edens - WaarBenJij.nu

tijd om te gaan .. op naar Azie!

Door: Fleura

Blijf op de hoogte en volg Fleur

08 Juni 2008 | Australië, Sydney

Hee allemaal!
Hier ben ik dan weer, op 8 juni 2008 mijn laatste dag in Australie, en ik zit precies weer in hetzelfde hostel, zelfde internetcafe als zo'n ongeveer 7 maanden geleden. alles nog hetzelfde, ja behalve het weer dan. Maar goed, eerst is even over mijn laatste maand in Australie!

Zoals in mijn laatste bericht vermeld zijn Juut en ik naar Perth vertrokken met het idee om veel geld te verdienen, want de bankrekening was leeg. al snel kregen we een baan aangeboden in Kalgoorlie, in een countrypub. Veel keus hadden we niet, dus hebben we volmondig ja gezegd en besloten we vrij snel naar Kalgoorlie te gaan.
De enige avond dat we toen in Perth waren nog wezen stappen, en het uitgaan in Perth is echt geweldig. de volgende dag was eigenlijk het plan om Perth te bekijken, maar goed, om over de day afters maar niet te praten.

het was een ongeveer 7 uur durende treinreis van Perth, richting het midden van Australie. Kalgoorlie ligt midden in de outback, en beschikt over de grootste mijn van de wereld. als je Kalgoorlie binnenrijd krijg je echt een australie/outback gevoel en dat is echt super mee te maken. hoewel ik eigenlijk meer een stadsmens ben en van drukte hou.

Aangekomen in Kalgoorlie werden we opgehaald door onze baas. elke man die voorbij liep zagen we ervoor aan totdat er een bolle oude vent rond de 60 kwam aanstrompelen ( een handicap aan zijn been ) en naar ons vroeg. nou dat was dan onze big boss Brownie, ook wel Ray Brown, maar Brownie was zijn bijnaam ;) wij hebben hem snel de de leider van de bruingebakken koekjes vereniging genoemd.

we gingen werken in het " broken hill hotel" in de volksmond in kalgoorlie ook wel " brokie" genoemd. als je er een foto van ziet val je echt van je stoel van het lachen.
Het was een bar, waar de mijnwerkers na hun werk atlijd even kwamen drinken. verder beschikte de bar ook nog over een bottle shop. maar dan een " drive in " de mensen mochten, hoe lui de australiers dus zijn, gewoon in hun auto blijven zitten en wij als werknemers moesten de bestelling opnemen en de benodigde alcohol in de auto zetten.
Verder was er ook nog een paarden race afdeling. persoonlijk mijn favoriet om te werken omdat ik gewoon de hele avond op een kruk kon hangen en af en toe uitbetalingen kon doen. heerlijk lui dus ;)hihihi

het werk bestond eigenlijk dus vooral uit de bottle shop doen, af en toe stondje bij de paardenraces, en voor de rest achter de bar. biertjes tappen en mixjes maken. ben nu wel een specialist in Australische biersoorten. hebben nog geproobeerd Heineken erin te gooien, maar goed, daar waren ze nou weer net iets te trots voor.

We woonden bij onze baas in huis. hij was alleen ooit thuis want hij leefde vanaf smorgens 7 uur in de pub. dus eigenlijk hadden we het rijk alleen. ons eigen kamertje, lekkere breedbeeld tv, dvd speler, en een abonnement op de videotheek.
ons leven bestond eigenlijk vooral uit laat ons bed uitrollen, films kijken, zonnen, naar de stad lopen en ondertussen een lekker bakkie halen ( nieuwe verslaving ), en dan savonds werken. we werkden niet meer dan 20 a 25 uur per week ,en kregen erg goed betaald. Ook het eten kregen we gratis, en hoewel wij uitgingen van een boterham met pindakaas/pasta, wat al 7 maanden mijn eten is, mochten we naar de supermarkt en liep hij daar ook rond met zijn creditcard. we mochten kopen wat we wouden en hij zou het afrekenen. EINDELIJK een keer niet alles van huismerk! afbakbroodjes, gedroogde pruimen, garlic bread, en nog veel meer. weinig snoep ivm vetbranding.

We hadden echt de meest lachwekkende collega's;
de tandloze fee; een vrouw rond de 40 gok ik, waarbij ik spontaan kippenvel kreeg als ze lachte. ik denk in totaal nog 3 tanden..
bekkie ; onze vriendin achter de bar, met de grootste verhalen.
De bruingebakken koekjes vereniging; de groep mannen die er werkelijk elke avond zat met als leider onze baas Brownie.
en dan elke week nog een ander barmeisje erbij. met wie we wel goed konden stappen.
het uitgaan in Kalgoorlie viel trouwens heel erg mee, hoewel we uitgingen van het ergste was het eigenlijk wel vet.

In het begin hadden Juut en ik het best een beetje moeilijk daar in Kalgoorlie,we zijn allebei dus meer stadsmensen en in 1 keer zit je echt in de outback. en niet op een tour, nee je woont er. achteraf was het echt geweldig mooi maar in het begin was het erg wennen. we hebben er 3 weken gewerkt, goeie tijd gehad, maar het was toen oo kwel tijd om te gaan ;)

Juut en i kzijn toen weer vertrokken naar Perth. op die zondag zou er een dance festival ministry of sounds plaatsvinden. dit hadden we gehoord van wat jongens uit Kalgoorlie. wij meteen fanatiek kaartjes gekocht en het was de mooiste party avond ( samen met de kroegentochten in melbourne en Surfers ;)) in Australie. het vond ook echt plaats in de mooiste club die ik hier heb gezien. de volgende dag was Juut jarig, maar om maar weer niet over day afters te praten hebben we het alleen gevierd die avond met een etentje samen met Marlot (uit Brisbane). ja , en natuurlijk onze party de verjaardagsnacht.

hierna zijn Juut en ik nog wat gaan reizen. we zijn naar Fremantle, een klein plaatsje aan Perth gegaan. nog steeds vrij moe van het heftige feest hebben we hier lekker aan het strand gelegen en de sfeer in het dorpje geproefd. erg gezellig.
Daarna zijn Juut en ik doorgereist naar Margareth river, het plaatsje wara de beste (surf) golven ter wereld zijn. we gingen erheen met de intentie om ook wat golven te pakken, maaaar, zo ervaren ben ik nou net weer niet.
margareth river is echt supermooi en we hebben hier een mountainbike gehuurd en rondgecrosst. als laatste avond maar WEER uit eten geweest
(alsof ik geld teveel had? )

Gister terug gegaan naar Perth, de laatste dingen regelen. Arien nog eventjes gezien wat erg leuk was.
en vanmorgen om 3 uur ging de wekker want om 4 uur zou mijn vliegtuigbuske klaar staan. hij kwam maar niet opdagen, maar opeens reed er een taxi voorbij. achja, waarom geen privechauffeur dacht ik toen? en ik kon voor geen goud mijn vlucht missen.
Teruggevlogen naar Sydney, en daar ben ik nu dan weer! het regent hier heel erg en het is nog is koud ook.

Dit was het dan, mijn 7 maanden in Australie. kheb echt een geweldig jaar gehad, en ik kan het iedereen aanraden. het voelt nu wel een beetje raar om weer terug te zijn bij de start en hier weg te gaan. maar, ik kijk heel erg naar Azie, weer een nieuwe uitdaging en nieuwe dingen.Het is genoeg geweest hier, en Australie begon immers ook wel weer wat gewoon te worden ..

Morgen om 5 uur vlieg ik dus naar Bangkok! ik heb er echt superveel zin in. In Bangkok zie ik Lisa, mijn reismaatje van ongeveer 3 maanden, weer. Voor degenen die geintereseerd zijn in mijn reisschema in Azie;

9 juni- vliegen op Bangkok.
waarna we meteen de volgende dag doorgaan naar Maleisie. bij trein,bus,vliegtuig, Truus mag het weten. maar in ieder geval naar Maleisie.
24 juni - we vliegen naar Hanoi te Vietnam. we hebben 1 week in het noorden ,en daarna 1 week in het zuiden rond Ho Chi Minh.
9 juli - we vliegen vanaf Ho Chi Minh naar Bangkok. Lisa gaat naar huis, en ik heb nog 9 dagen in Thailand. wat ik dan precies ga doen mag Truus nog een keer weten.
17 juli vlieg ik via London, waar ik Judith per toeval weer zie! zij zou allene net een vlucht eerder naar Amsterdan gaan, maar we hebben het geregeld en vliegen samen op Amsterdam. op 13.50 weer op Nederlandse bodem!

Dit was het dan wel weer! mijn mobiele nummer vervalt dus per morgen direct, en in Azie ben ik niet mobiel bereikbaar. af en toe een mailtje moet er wel vanaf kunnen. update me website in ieder geval nog wel een keer voordat ik naar huis ga.

Asia, here I come!

echt goed bezig jij.

xxx

• 08 Juni 2008 - 08:44

Anne-Marie & Sjoerd:

Wat een leven,zeg! En "ons hol" is nog zachtjes uitgedrukt... je kan beter schrijven "onze zwijnenstal".... ha.ha..ha. Geniet nog van je laatste maand touren en als je terugkomt, begint het echte leven weer! Dat zal wel tegenvallen, want zoals ik het lees heb je 7 maanden feest gehad. Super!!! Groetjes uit Terwolde.

• 08 Juni 2008 - 09:07

Arien:

En wie is die knappe dude op de foto ;)! :O

• 08 Juni 2008 - 13:10

Sanne!:

Haai lieverd!

wat een leuke veralen weer!
    ik ga de 18e op vakantie dus waarschijnlijk zie ik je pas weer na mijn vakantie! Ik stuur je van de week nog een mail!

Have fun!

xx san

• 08 Juni 2008 - 14:13

Mama:

Hi lieve dochter
    Je net gesproken on the phone. Alles gaat goed met je, je Azië avontuur gaat morgen beginnen. Wat zal dat een avontuur worden, jou kennende!!!! Geniet er maar van Fleur. Hier thuis gaan we je ondertussen echt missen, ook je broertjes tonen afkickverschijnselen.... dus wordt tijd dat je weer tussen ons bent.
    Liefs van ons allen

• 09 Juni 2008 - 12:53

Ruit:

godver fleur.. idd!! wie is die knappe dude op de fotoooo :P:P *kwijl* *kwijl* muahaha,, wow fleurtje dus nog een volle maand te gaan voor we weer kunnen hinniken? vink me wat te lang hoor en je zei dat je 16 juli terug kwam!!! :O:O :( flauw hoor hahaha, maar ga dr maar vanuit dat ik je sowieso op kom halen daar in amsterdam :D hoe leuk!! hahaha, liefste spreek je snel.. zal je ook wel ff mailtje sturen snel :) verwacht ik er wel een terug!! ;) dikke kuss

• 11 Juni 2008 - 20:12

Hilda:

Hey Fleurtje,

Veel plezier op het laatste traject van je grote reis.

Gr. Hilda

• 07 Juli 2008 - 03:25

Erik:

Heey,

Ik ben ook in Ho Chi Minh, het is nu 7 juli en we zijn 's avonds veel in het Backpackersdistrict (go to) en in de Q bar. Small world.